Cara Nak Minta Quotation

Tuesday, March 23, 2010 |

Kepada para pembaca sekalian.. untuk mengetahui berapa caruman bulanan yang tepat dengan kemampuan anda.. atau untuk sesiapa saja kita perlukan beberapa maklumat personal..

1. Nama
penting untuk menentukan jantina.. lelaki pompuan ada beza kat premium.. tapi kadang2 dari nama tu kita tak tau jantinanya.. so bagi tau la orang yang nak kira premium tu lelaki ka pompuan..

2. Tarikh Lahir
paling penting untuk mengira premium.. premium akan berbeza walaupun umur anda berbeza hanya SATU hari dengan tarikh lahir.. kalau nak kira premium untuk anak2.. sila bagi tarikh lahir Parent dan Anak tersebut.. untuk Parent sama ada ibu atau bapa.. penting untuk mendapatkan Contributor Benefit.. untuk siapa yang akan menjadi Parent Contributor jugak penting.. anda boleh tentukan sendiri.. selalunya kalau saya.. saya akan cadangkan BAPA yang akan jadi Parent Contributor.. sebab bapa adalah orang yang bertanggungjawab dalam keluarga sebagai ketua keluarga.. walaubagaimana pun itu terpulang kepada anda..

3. Status Merokok
penting untuk menentukan premium jugak.. kalau nak bagi detail lagi bagus.. berapa batang rokok yang dihisap satu hari.. premium berbeza antara orang yang merokok dengan yang tidak..

4. Rekod Kesihatan
jugak penting untuk kira premium.. sebagai contoh kalau anda ada penyakit Darah Tinggi.. kemungkinan premium anda akan berbeza dari quotation asal tu tetap ada.. premium anda mungkin akan LOADING berdasarkan Medical Examination.. kalau ada Diabetes terus permohonan anda akan di reject..

5. Pekerjaan
ini jugak perlu untuk mengetahui risiko pekerjaan anda.. risiko pekerjaan akan menentukan jumlah premium anda.. sebagai contoh.. ada 4 orang yg umur semua sama.. org pertama keja opis.. org ke 2 keja sebagai supervisor kat worksite seperti tapak projek.. org ke 3 keja sebagai mekanik.. org ke 4 keja kat pelantar minyak.. semua org yang berumur sama ni akan berbeza premium disebabkan berbeza risiko pekerjaan..

Sumber : Forum CG

0 comments:

Post a Comment