Agihan Prudential 3.18 sen

Tuesday, March 23, 2010 |

KUALA LUMPUR, 30 Sept. _ Prudential Fund Management Bhd. (PFMB) mengisytiharkan pengagihan pendapatan sebanyak 3.18 sen seunit bagi pemegang unit Dana Pendapatan Ekuiti Prudentialnya.
Pengagihan itu bersamaan dengan 5.39 peratus Nilai Bersih Aset dana tersebut pada 28 Ogos, kata PFMB dalam satu kenyataan.
Dana itu bertujuan menghasilkan aliran pendapatan stabil kepada pelabur dengan pertumbuhan modal jangka sederhana dan panjang melalui pelaburan dalam ekuiti dan sekuriti berkaitan ekuiti yang mempunyai rekod pencapaian pengagihan pendapatan yang konsisten dan prospek bagi pertumbuhan modal serta peningkatan pengagihan dividen pada masa akan datang.
PFMB berkata, dana itu telah mencapai objektifnya untuk menghasilkan peningkatan modal dan aliran pendapatan yang stabil bagi pelaburnya dalam jangka panjang.
Dana itu mencatatkan pulangan enam bulan, tahunan hingga setakat ini dan tiga tahun, masing-masing sebanyak 22.77 peratus, 26.67 peratus dan 23.73 peratus.
Sejak penubuhannya pada 18 Oktober 2004, ia mencatatkan pulangan sebanyak 33.67 peratus. Yang terbaru itu ialah pengagihan pendapatan ketiganya sejak penubuhannya.
"Pelaburan dana itu dalam beberapa saham seperti Axis REITS, Tanjong, PPB Group, Public Bank dan Media Prima menyumbang kepada peningkatan prestasinya kerana saham-saham itu mengukuh berdasarkan prospek pendapatan yang lebih baik dan rentetan berita baik pada awal suku kedua 2009," kata Christopher Chan, Ketua Pegawai Produk dan Pemasaran di PFMB.

Sumber : Utusan Malaysia

0 comments:

Post a Comment