TAKAFUL HEALTH

Saturday, March 13, 2010 |

PictureTakaful Health adalah semua yang anda PERLUKAN.
  • Apakah Takaful Health
Takaful Health adalah satu pelan rider perubatan melalui sumbangan tetap yang membayar balik perbelanjaan perubatan utama sekiarnya anda dimasukkan ke hospital,melakukan pembedahan atau menerima rawatan peaskit luar.Pelan ini juga memberi ganjaran Bonus Tiada Tuntutan (No Claim Bonus) jika tiada sebarang tuntutan dibuat bagi tahun tersebut.
  • Siapakah yang layak untuk menyertai plean Takaful Health.
Sesiapa yang berumur di antara 1 hingga 60 tahun pada tarikh lahir akan datang layak menyertai pelan ini.Ia bukan sahaja dapat memberi perlindungan terhadap perbelanjaan perbatan tetapi juga memberi Ganjaran untuk anda kekal sihat.
  • Bagaimanakah boleh saya menyertai Takaful Health
Anda boleh menyertai pelan Takaful Health apabila anda menyertai pelan Takafulink dan Takaful Cerdik.
  • Berapakah sumbangan yang perlu saya bayar?
Sumbangan yang anda perlu bayar ditetapkan oleh umur,kelas pekerjaan dan jenis pelan tertakluk kepada pendunderaitan .Sumbangan perlu dibayar sepanjang tempoh pelan.Cara pembayaran boleh dibuat secara tahunan,separuh tahun,suku tahun atau bulanan dengan cara Auto Debit,Kad Kredit,Tunai dan Cek.

Anda mendapat GANJARAN apabila kekal sihat!!

Di dalam kehidupan kita ,kekayaan yang sebenar adalah kesihatan kita.Kami,di PruBSN,memahami yang anda sentiasa berusaha untuk mengekalkan tubuh badan yang sihat supaya dapat menjalani hidup anda dengan sepenuhnya.
Oleh yang demikian,kami memperkenalkan Takaful Health,satu pelan perubatan yang memberi anda GANJARAN untuk kekal sihat.Dengan pelan ini,anda akan menerima bonus tahunan sehingga RM500 jika anda tidak membuat sebarang tuntutan untuk tahun tersebut.Selain daripada itu,kami juga akan membiayai bil kemasukan hospital dan perubatan anda sekiranya anda jatuh sakit.
Takaful Health memastikan anda dilindungi semasa anda memerlukannya dan mendapat ganjaran semasa anda sihat.Di PruBSN,kami sentiasa mengutamakan kesejahteraan anda.


TAKAFUL HEALTH Pelan Perubatan Untuk Anda.

  • BONUS TIADA TUNTUTAN.
Kami memberi anda bonus (Jumlah tertakluk kepada jenis pelan yang dipilih) sehingga RM500 sekiranya anda tidak membuat sebarang tuntutan dalam tahun tersebut (Merujuk kepada tahun sijil).Kekalkan kesihatan dan anda akan menerima ganjarannya.
  • Perlindungan MENYELURUH untuk bil kemasukan hospital dan pembedahan
Takaful Health menyediakan perlindungan menyeluruh sekiranya anda dimasukkan ke hospital,memerlukan pembedahan atau mendapat rawatan peaskit luar.Ini sememangnya dapat memberikan anda ketenangan fikiran.
  • Pilihan untuk MENGETEPIKAN had tuntutan tahunan
Anda dapat memilih untuk meningkatan tuntutan (Tertakluk kepada sumbanagan tambahan untuk pelan Takaful Health.Hanya disediakan untuk pelan-pelan Takaful Health 200,300 dan 400.Jumlah manfaat yang dibayar tidak boleh melebihi Had Seumur Hidup)tahunan.Dengan manfaat tambahan ini,anda tidak perlu risau sekiranya bayaran perubatan anda melebihi had tuntutan tahunan anda.
  • Pilihan dari pelan perubatan yang MAMPU dimiliki
Pilih dari lima (5) pelan Takaful Health yang sesuai dengan keperlua dan anggaran belanjawan anda.dari caruman serendah RM100 (Amaun tertakluk kepada jenis pelan yang diplilh dan umur semasa menyertai pelan)sebulan,anda pasti mendapat perlindungan yang bersesuaian.
  • Perlindungan sehingga umur 70 TAHUN atau 80 TAHUN.
Pelan perubatan Takaful yang menyeluruh ini memberi perlindungan sehingga anda mencapai usia 70 atau 80 tahun.

Picture
Picture
Jumlah manfaat yang dibayar untuk setahun adalah tertakluk kepada Had Tahunan Keseluruhan.Jumlah manfaat yang dibayar sepanjang hayat adalah tertakluk kepada Had Seumur Hidup.Untuk kemasukkan ke hospital akibat kemalangan,perlindungan bermula serta merta sebaik pelan anda diterima,manakala tempoh menunggu adalah selama 30 hari bagi akibat-akibat lain.Bagaimanapun,untuk penyakit-penyakit tertentu,tempoh menunggu selama 120 hari dikenakan.
Dengan Bantuan Perubatan Kecemasan,anda akan menerima kad Takaful Health apabila anda menyertai pelan Takaful Health.Sekiranya anda memerlukan bantuan atau perkhidmatan,anda boleh menghubungitalian hotline 24-jam (dikendalikan oleh International SOS) dari mana-mana tempat di seluruh dunia pada bila-bila masa dan pada panggilan caj balik.
Kad Takaful Helath boleh digunakan 90 hari selepas pelan anda diterima oleh Prudential BSN Takaful.Anda hanya perlu mengemukakan kad tesebut semasa dimasukkan kemana-mana hospital dalam rangkaian hospital kami. 

0 comments:

Post a Comment