Mengapa perlu ada insurans? Company saya sudah beri Medical Insurans

Sunday, April 18, 2010 |

Ramai yang mempunyai persoalan yang sama.

Jika anda seorang pekerja setia. Confirm anda akan pencen dengan syarikat yang ada berkerja sekarang. Pada umur 56tahun. Anda berhenti insurans pun berhenti.

So takde la insurans anda. Gaji pun tidak ada.

Selama ini anda ada penyakit Batu Karang, dah buat operation banyak kali , semua company bayar. So happy

Berhenti kerja, insurans dah takde. Tiba tiba kene operation lagi, siapa hendak bayar? Baru nak cari insurans?

Insurans tidak akan menerima case anda. Syarat untuk mendapat perlindungan seperti batu karang adalah mesti sihat sebelum tarikh permulaan insurans anda.

Jika umur 55tahun baru hendak mohon, tiada insurans akan menerima anda jika anda mempunyai banyak penyakit.

Kes, seperti kanser, sesetengah company akan membayar perubatan anda. Tetapi ,anda sudah tidak mampu untuk berkerja. 100% anda akan diberhentikan kerja. Memang betul medical anda dibayar oleh company. Tetapi anda sudah hilang mata pencarian.

Company takkan beri gaji kepada anda jika anda tidak mampu berkerja. Bayaran perubatan akan berhenti setelah proses perberhentian anda selesai. Company tidak memberi pampasan kerana anda mendapat penyakit bukan dari sifat kerja seperti kemalangan ditempat kerja atau sebagainya.

Hanya, life insurans yang akan membayar perubatan anda dan memberi pampasan jika anda tidak mampu untuk bekerja seumur hidup. Insurans juga akan terus membayar premium anda setiap bulan.

0 comments:

Post a Comment